Dienos naujiena, Tarptautinė veikla

Startuoja naujas Erasmus+ projektas „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo institucijų prisitaikymas prie skaitmeninio amžiaus”

Šių dienų mokyklos ar kitos ugdymo įstaigos kasdienybę sunku įsivaizduoti be kompiuterinių technologijų. Prasidėjusi Covid-19 pandemija, mokyklų uždarymas ir visas ugdymo proceso perkėlimas į nuotolį privertė mus visus į mokymo procesą ir jo organizavimą pažvelgti iš naujo. Didžiausias dėmesys iš pradžių buvo skiriamas turimų išteklių atnaujinimui ir bendrojo ugdymo mokyklų moksleivių ugdymo prieinamumo užtikrinimui, deja, bet ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo  įstaigos ir vėl buvo paliktos nuošalyje.

Paradoksalu, bet būtent šiose įstaigose galime įžvelgti didžiulį potencialą ir atrasti daugybę neišnaudotų galimybių, kaip galima sėkmingai integruoti informacines komunikacines technologijas (IKT) į ankstyvąjį vaikų ugdymą. Juk didžiausią klaidą darome manydami, kad vaikų ugdymas prasideda tik mokykloje.

Atsižvelgiant į realų poreikį stiprinti ankstyvojo ugdymo mokytojų įgūdžius darbui su skaitmeniniu turiniu ir priemonėmis, kilo idėja teikti paraišką Erasmus+ projektui „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo institucijų prisitaikymas prie skaitmeninio amžiaus“. Šis projektas yra keturių Europos Sąjungos valstybių partnerių – Lietuvos, Italijos, Graikijos ir Ispanijos – kelionė mokymosi, keitimosi geriausiomis praktikomis ir tarptautinio bendradarbiavimo keliu, kuri truks iki pat 2023 metų pabaigos.

Projekto partneriai tiki IKT galia, kuri motyvuoja ir skatina vaikus plėsti jų pasaulio suvokimo lauką, bendravimą ir mąstymą bei ugdyti jų vertybių spektrą. Mokytojai turėtų įtraukti vaikus į veiklą, kuri padėtų jiems išmokti pažinti skaitmeninį turinį, tinkamai išnaudoti visas IKT teikiamas galimybes ir į jiems įprastus užsiėmimus pažvelgti inovatyviai ir kūrybiškai.

Projektu siekiama prisidėti prie socialinio vystymosi ir visuomenės gerovės stiprinant ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimą kurti naujovišką turinį ir jį panaudoti savo pačių ugdymosi procese. Taip pat siekiama padėti mokytojams dalytis gerąja patirtimi ieškant inovatyvių būdų perteikti mokomąją medžiagą, ypatingai gebant išnaudoti IKT priemonių teikiamas galimybes ir į šį kūrimo procesą įtraukti animacijos kūrimą ir jos naudojimą vaikų ugdymo procese.

Projekto tikslas yra ne tik suteikti mokytojams galutinį projekto veiklų metu sugeneruotą produktą, bet ir paskatinti juos kurti savo priemones, kurias galėtų panaudoti darbui su savo ugdytiniais. Svarbu tobulinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo sektoriaus skaitmeninimą, įtraukiant animacinio turinio kūrimą ir stiprinti kokybės užtikrinimą.

Labai skirtinga projekto partnerių patirtis, nacionaliniai ir kultūriniai aspektai leis pasiekti iškeltus tikslus ir sukurti intelektinius produktus, kuriais vėliau pasidalinsime.

Projekto partneriai:

Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga (Lietuva)

Marijampolės lopšelis – darželis „Rūta“ (Lietuva)

P-consulting (Graikija)

Centro San Viator (Ispanija)

FORMA.Azione (Italija)

Santa Croce Maria Montessori vaikų darželis (Italija)

LŠMPS informacija