Dienos naujiena, Tarptautinė veikla

Projekto „PATHWAYS“ tarptautiniai mentorių mokymai Perudžoje

Šių metų gegužės 30 – birželio 1 dienomis projekto „PATHWAYS (Ugdymo specialistų ir tėvų veiksmai siekiant holistinio požiūrio į ankstyvąjį ugdymą)” partneriai iš Rumunijos, Lietuvos, Serbijos, Italijos ir Portugalijos dalyvavo tarptautiniuose mentorių mokymuose Perudžoje, Italijoje.

Lietuvos švietimo ir mokslo profesinę sąjungą (LŠMPS), kuri yra viena iš šio projekto partnerių, šiuose mokymuose atstovavo projektų koordinatorė Ana Matulytė, Žaneta Jasiukevičienė iš Marijampolės vaikų lopšelio – darželio „Rūta“, Eglė Rastapkevičienė iš Marijampolės vaikų lopšelio – darželio „Pasaka“ ir Aušra Jonkienė iš Telšių lopšelio – darželio „Berželis“.

Šio projekto partneriai pažymi, kad mentoriaus vaidmuo yra kertinis, siekiant užtikrinti tolimesnę projekto sėkmę, todėl labai džiugu, kad mokymų dalyviai pasisėmė naudingų žinių apie Europos kokybės ir gebėjimų vertinimo sistemas trijose srityse, kurios yra vienodai svarbios visapusiškam asmenybės ugdymui(si) nuo pat ankstyvųjų metų:

  • skaitmenizacija (Digicomp),
  • tvarumas (Greencomp),
  • bendrieji pagrindiniai gebėjimai (Lifecomp).

Tarptautinių mentorių mokymų dalyviai pasidalino savo šalių patirtimis ir iššūkiais, taikant šių trijų sistemų principus savo kasdieniame darbe bei bendradarbiavimo su tėvais galimybėmis savo ikimokyklinio – priešmokyklinio ugdymo įstaigos veikloje.

Partneriai iš Serbijos – PoMoc DECI – dalinosi įtraukiojo ugdymo taikymo patirtimi ir pasakojo apie didelį tėvų įsitraukimą ir jų vaidmenį šiame procese.

Rumunijos atstovai iš vaikų darželio „Scufita Rosie“ papasakojo apie pandemijos metu naudotus skaitmeninius įrankius, kurie tuo metu padėjo prisitaikyti prie naujosios realybės ir visiškai perkelti net ir ankstyvąjį ugdymą prie kompiuterių ekranų, kuriant įtraukiantį, interaktyvų ir aktualų užsiėmimų su vaikais turinį.

LŠMPS komanda pristatė projekto „Digital ECEC“ metu sukurtus įrankius, kurie labai sudomino ir kitus projekto dalyvius. Pažymėtina, kad visos pasiūlytos veiklos gali būti naudingos ne tik ikimokylinio ugdymo įstaigose, bet ir namuose, tiems tėvams, kurie gali ir nori aktyviau įsitraukti į savo vaikų ugdymą.

Tarptautinių mentorių mokymų akimirkos:

 

LŠMPS informacija