Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga (LŠMPS) gavusi nerimą keliančios informacijos, kad savivaldybės vengia paskirstyti švietimo įstaigoms paskirtus pinigus darbo užmokesčio didinimui 15,5 proc., rugsėjo 18 d. raštu kreipėsi į visų Lietuvos savivaldybių merus prašydama pateikti informaciją, kada ir kokiu būdu iš valstybės biudžeto skirtos papildomos lėšos darbo užmokesčiui didinti nuo š. m. rugsėjo 1 d. pasieks kiekvieną ugdymo įstaigą.
LŠMPS svarbu, kad būtų įgyvendintas dar 2023 m. švietimo šakos kolektyvinių derybų metu pasiektas susitarimas nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. didinti visų pedagogų darbo užmokestį. Vadovaujantis šiuo susitarimu, nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 679 pakeitimai, kurie numato darbo užmokesčio fondo didėjimą visiems pedagogams 15,5 proc.
LŠMPS atkreipia dėmesį, kad numatytas 15,5 proc. darbo užmokesčio didėjimas skirstomas taip:
- 10 proc. didinami visų pedagogų pareiginės algos koeficientai;
- 5,5 proc. skiriami įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje numatytų susitarimų vykdymui (koeficientų didinimui už veiklos sudėtingumą ir kt.).
LŠMPS pabrėžia, kad šis pareiginės algos koeficiento ir darbo užmokesčio fondo didinimas taikomas ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose dirbantiems pedagogams.
LŠMPS primena, kad Biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo (toliau – Įstatymas) 7 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad, nustatant mokytojų pareiginės algos koeficientus, atsižvelgiama į veiklos sudėtingumą. Šių darbuotojų veiklos sudėtingumo kriterijai ir pareiginės algos koeficientų didinimo dėl veiklos sudėtingumo apimtis (procentais) yra nurodyti Įstatymo 2 priede. Įstatymo 2 priede nustatyta, kad pareiginės algos koeficientų didinimo dėl veiklos sudėtingumo kriterijai, atsižvelgiant į veiklos sudėtingumo apimtį, turi būti detalizuojami įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje. Įstaigos darbo apmokėjimo sistemoje svarbu ne tik aiškiai įvardyti veiklos sudėtingumo kriterijus, bet ir detalizuoti pareiginės algos koeficientų didinimo dėl veiklos sudėtingumo procentinius dydžius. Prieš patvirtinant darbo apmokėjimo sistemą, ji turi būti suderinta su įstaigoje veikiančia profesine sąjunga darbdavio ir profesinės sąjungos sutartais terminais ir tvarka.
Atsižvelgiant į tai, kad lėšos, skirtos darbo užmokesčiui didinti, turi pasiekti darbuotojus per darbo apmokėjimo sistemas, LŠMPS prašo savivaldybių, kaip švietimo įstaigų steigėjo, užtikrinti, kad įstaigų darbo apmokėjimo sistemos būtų sudarytos, suderintos ir patvirtintos teisės aktuose ir kolektyvinėse sutartyse nustatyta tvarka.
LŠMPS informacija