LŠMPS Telšių raj. susivienijimo aktyvas tradiciškai keletą kartų per metus susitinka su Telšių rajono savivaldybės meru, Telšių raj. savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vadovybe peržiūrėti, kaip vykdoma Telšių raj. Teritorinė švietimo kolektyvinė sutartis, aptarti aktualių švietimo sistemos problemų, pasitarti, kaip būtų galima jas spręsti bei tobulinti socialinį dialogą.
Rugsėjo 19 d. įvykusio tokio susitikimo aptariamų klausimų ratą apibrėžė aktualijos – nuo rugsėjo 1 d. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio pakėlimas. Nors, atrodo, žinia švietimo bendruomenei yra labai gera – mokyklas nuo ką tik prasidėjusių mokslo metų pradžios turėtų pasiekti 15,5 proc. didesnės lėšos pedagogų atlyginimams, tačiau deguto šaukšto ir tokiu atveju atrasta.
Jei dėl to, kad visiems pedagogams 10 proc. didėja atlyginimo dydį apsprendžiantys koeficientai bei visiškai aišku, kaip dar 5,5 proc. padidėjimas paskirstomas bendrojo ugdymo mokyklų pedagogams, tai dėl tų pačių 5,5 proc. paskirstymo ikimokyklinio ugdymo mokytojams – visiškas nesusikalbėjimas. „Mes sulaukiame iš vaikų darželių direktorių keistokų pasisakymų, kad joms reikia kažkokių dar „tikslių ir aiškių raštų“ dėl minimo ikimokyklinio ugdymo mokytojų atlyginimo padidinimo. Ar tikrai nepakanka teisės aktų šiuo klausimu? Ar tikrai mes skirtingai skaitome ir suprantame tiek Vyriausybės nutarimą, tiek švietimo ir mokslo ministro įsakymą, kitus teisės aktus?“ – klausė savivaldybės atstovų LŠMPS Telšių raj. susivienijimo pirmininkė Lina Dijokienė. Pastarieji patikino, jog tebelaukiantys išaiškinimo iš ministerijos.
Susitikime profesinės sąjungos atstovai, sulaukę iš socialinio dialogo partnerių visiško pritarimo, jog visi su darbo užmokesčiu susiję klausimai turi būti aiškiai užfiksuoti mokyklų darbo apmokėjimo sistemose (DAS), suderintose su profesine sąjunga, sveikino tokią savivaldybės poziciją, tačiau kartu priminė, jog tarp didžiosios daugumos demokratiškai, viešai ir skaidriai mokyklas valdančių direktorių, deja, atsiranda ir vienas kitas, kuris kratosi pareigos suderinti DAS, vengia socialinio dialogo, nevykdo privalomų informavimo ir konsultavimosi procedūrų, trukdo profesinės sąjungos nariams pasinaudoti papildomomis socialinėmis garantijomis, kitaip kenkia profesinių sąjungų veiklai.
„Jau ne kartą kalbėjome, kad tai, kaip mokyklos vadovas geba vystyti socialinį dialogą, kiek deda pastangų stiprindamas gerą bendrą mokyklos mikroklimatą, o ne tik gerindamas vienos kurios darbuotojų dalies darbo sąlygas, galimai diskriminuodamas kitus, ar galima jo valdymą pavadinti skaidriu ir demokratišku, turėtų tapti viena iš opcijų, apsprendžiančių mokyklų direktorių kompetencijas ir jo darbo įvertinimą“, – įsitikinę LŠMPS Telšių raj. susivienijimo Pirmininkų tarybos nariai.
Be šių švietimo sistemos problemų aptarimo, susitikime nemažai dėmesio skirta ir konkretiems klausimams spręsti: kaip užtikrinti higienos normų laikymosi, sudarant darželių vaikų grupes, ypač per vasarą, kai jungiamos grupės; savivaldybės skiriamų lėšų kanceliarinėms priemonėms bei „Mokytojo krepšeliui“ panaudojimas; klasių ir grupių komplektavimo trūkumai; įtraukiojo ugdymo iššūkiai – būtinybė užtikrinti tiek mokinio padėjėjų, kiek yra to reikalinga vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių; vadovėlių, dirbant pagal atnaujintas ugdymo problemas, trūkumą bei savivaldybės, kaip steigėjo, galimybes padėti mokykloms juos įsigyti; kokybiškų, o ne nuolat gendančių mokyklinių autobusų poreikį; dėl karštesnių orų vis didesnio poreikio įrengti kondicionierius švietimo įstaigose ir t.t.
„Savalaikė, aiški informacija yra vienas svarbiausių konstruktyvaus socialinio dialogo aspektų. Laiku dalindamiesi informacija, apsikeisdami nuomonėmis, bandydami surasti visai švietimo bendruomenei priimtiniausią sprendimą, manau, ir toliau stiprinsime mūsų bendradarbiavimą“, – pozityviai susitikimą Telšių raj. savivaldybėje įvertino LŠMPS Telšių raj. susivienijimo pirmininkė L. Dijokienė.
LŠMPS Telšių raj. susivienijimo informacija