Dienos naujiena pagrindinė, Tarptautinė veikla

Erasmus+ projekto „FOCUS“ pirmieji rezultatai – skaitmeninė duomenų bazė

Vienas iš pirmųjų apčiuopiamų projekto rezultatų yra pradėta kurti skaitmeninė duomenų bazė „FOCUS praktikoje“ – išsami internetinė saugykla, kurioje kaupiami gerosios praktikos pavyzdžiai, atvejų analizės ir interviu su specialistais, dirbančiais užsienio kalbų mokymo ir specialiųjų poreikių ugdymo srityse. Šį nemokamą atviros prieigos šaltinį galima rasti oficialioje projekto svetainėje. Tai yra veiksminga priemonė mokytojams, logopedams, švietimo pagalbos specialistams ir politikos formuotojams, siekiantiems pagerinti įtraukųjį mokymą daugiakalbėje aplinkoje.

Skaitmeninės duomenų bazės akcentai

Skyriuje „Geroji patirtis“ pateikiama daug metodų, kuriuos galima taikyti užsienio kalbų pamokose. Ši praktika suskirstyta pagal pagrindines temas, pavyzdžiui:

  • žodyno formavimas ir sklandus skaitymas;
  • šnekamosios kalbos ir gramatikos pratybos;
  • pagalbinių technologijų ir multisensorinių metodų naudojimas;
  • klasės valdymas ir motyvacija;
  • dėmesys kultūrinei aplinkai ir elgesio modeliams;
  • priemonės, pritaikytos besimokantiesiems, turintiems disleksiją ar klausos sutrikimų.

Priemonių pavyzdžiai:

  • minčių žemėlapiai žodyno mokymuisi;
  • pasakojimo metodai mokiniams, turintiems mokymosi sutrikimų;
  • daugiajausmiai kalbos žaidimai;
  • skaitmeniniai anglų kalbos užduočių bankai mokiniams, turintiems disleksiją;
  • kalbėjimo ir kalbos strategijos iš specialistų vadovų.

Visas geriausias praktikas galite rasti čiahttps://focus-project.eu/lt/geriausia-praktika/

Skyriuje „Atvejų analizės“ teorija įgyvendinama pasitelkiant realias istorijas iš šešių šalių partnerių. Šiuose pasakojimuose aprašoma, kaip mokytojai pritaikė savo pamokas, kad padėtų mokiniams, turintiems specifinių sunkumų – nuo disleksijos ir kalbos vėlavimo iki autizmo ir kalbos bei kalbėjimo sutrikimų.

Keletas svarbiausių pavyzdžių:

  • istorijų kauliukų ir kortelių naudojimas siekiant padėti vaikams, turintiems ekspresyviosios kalbos sutrikimų;
  • teatru paremtas mokymasis, skirtas autizmu sergančių mokinių pasitikėjimui savimi ir kalbėjimo įgūdžiams ugdyti;
  • žaidybinių žodyno programėlių taikymas siekiant sudominti mokinius, turinčius dėmesio sutrikimų;
  • mokymosi tarpusavyje metodai, skatinantys įvairių mokinių socialinę integraciją.

Kiekviename atvejo aprašyme pateikiama informacija apie besimokantįjį, naudotą strategiją, pastebėtus rezultatus ir praktines mokytojo refleksijas. Šios tiesioginės patirtys suteikia vertingų įžvalgų apie kūrybiškus ir empatiškus būdus, kuriais pedagogai palaiko visus besimokančiuosius savo klasėse.

Visas atvejų analizes galite rasti čia – https://focus-project.eu/lt/atveju-tyrimai/

Skyriuje „Interviu“ pateikiami pokalbiai su pedagogais, logopedais ir ergoterapeutais. Jų pasvarstymai atskleidžia tiek iššūkius, tiek džiaugsmą kuriant įtraukią užsienio kalbų mokymosi aplinką. Šios temos apima:

  • pasitikėjimo ir motyvacijos ugdymas mokiniams, turintiems žemą savivertę;
  • klasės rutinos vaidmuo padedant mokiniams, turintiems vykdomųjų funkcijų sutrikimų;
  • strategijos, kaip įtraukti šeimas į kalbos mokymosi procesą;
  • lūkesčių pritaikymas ir mažų pergalių šventimas.

Interviu suteikia drąsos ir patarimų, ypač tiems, kurie dar tik pradeda kelionę įtraukiojo ugdymo link.

Visus interviu galite rasti čia – https://focus-project.eu/lt/interviu/

Įgalinti mokytojus ir praturtinti mokymąsi

„FOCUS in Practice“ skaitmeninė duomenų bazė yra daugiau nei tik medžiagos rinkinys – tai auganti bendrų žinių bendruomenė. Ji įgalina pedagogus:

  • atpažinti individualius besimokančiųjų poreikius ir į juos reaguoti;
  • taikyti praktines strategijas, paremtas realia patirtimi;
  • kurti klases, kuriose kiekvienas vaikas gali pasiekti sėkmę.

Kodėl tai svarbu?

Įtraukusis ugdymas – tai ne tik teisinių įpareigojimų vykdymas, bet ir besimokančiųjų įvairovės puoselėjimas bei galimybės suteikimas kiekvienam vaikui tobulėti. Erasmus+ projektas „FOCUS“ prisideda prie šio tikslo kurdamas bendrą erdvę, kurioje specialistai gali mokytis, dalytis ir tobulėti.

„FOCUS“ skaitmeninė duomenų bazė siūlo platų praktikos ir profesinių įžvalgų rinkinį:

  • padeda panaikinti kalbos mokymosi barjerus vaikams, turintiems mokymosi sunkumų;
  • padeda mokytojams planuoti diferencijuotas ir adaptyvias pamokas;
  • skatina nuolatinio profesinio tobulėjimo ir tarpkultūrinių mainų kultūrą.

Tolesni projekto „FOCUS“ etapai

Įgyvendinant projektą, kuriami nauji ištekliai:

  • profesionalus nuotolinis mokymo kursas mokytojams;
  • žaidimais pagrįsta mokymosi medžiaga kalbų mokymuisi;
  • individualizuoti mokymo rinkiniai, pritaikyti specifiniams mokymosi sutrikimams.

Šie rezultatai padės mokytojams kurti įtraukias, dinamiškas ir įdomias kalbų pamokas.

„FOCUS in Practice“ skaitmeninę duomenų bazę ir daugiau informacijos apie projektą galite rasti čiahttps://focus-project.eu/lt/duomenu-baze/

Taip pat norime pasidalinti projekto „FOCUS“ naujienlaiškiu Nr. 2https://www.svietimoprofsajunga.lt/wp-content/uploads/2025/04/FOCUS_Naujienlaiskis-nr.2_2025-m.-balandis.pdf

LŠMPS informacija