Dienos naujiena

Didesnis mokytojų darbo užmokestis priklausys nuo profesinės sąjungos

Su Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinę sutartį pasirašiusiomis profesinėmis sąjungomis suderinusi, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) pakeitė teisės aktus ir numatė galimybę nustatyti didesnį darbo užmokestį visiems mokytojams, dirbantiems pagal atnaujintas ugdymo programas.

Nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. įsigaliosiantys „Mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo krūvio sandaros nustatymo tvarkos aprašo“ pakeitimai visiems mokytojams, dirbantiems pagal atnaujintas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas, numatantys didinti mokytojo pareiginės algos koeficientą dėl veiklos sudėtingumo. Šis pakeitimas, anot ministerijos išplatinto paaiškinimo, patvirtintas „atsižvelgiant į tai, kad vadovėliai, mokymo priemonės ir kita metodinė medžiaga, padedantys mokytojams įgyvendinti atnaujintas bendrąsias programas, dar kuriami ar tobulinami ir darbas pagal šias programas vis dar kelia iššūkių bei didina mokytojų veiklos sudėtingumą. Tai taikytina ne tik mokytojams, kurie atnaujintas bendrąsias programas pradės įgyvendinti nuo naujų mokslo metų, bet ir mokytojams, kurie jas pradėjo įgyvendinti ankstesniais mokslo metais“. Įgyvendinant pokytį, mokyklų darbo apmokėjimo sistemose reikės nustatyti atskirą veiklos sudėtingumo kriterijų, kurio dydis apskaičiuojamas pagal pateiktą formulę.

Tiesa, teisės akte palikta galimybė likti prie praeitais mokslo metais galiojusios praktikos, kai mokytojams, dirbantiems pagal atnaujintas ugdymo programas, buvo 20 procentų ilginamas laikas, skirtas ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokomas, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti. Tiek Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos (LŠMPS), tiek ir ŠMSM nuomone, pirmiausia turėtų būti svarstomas mokytojo pareiginės algos koeficiento didinimas dėl veiklos sudėtingumo. Svarbu pažymėti, kad pati mokykla turės priimti sprendimą, kurį variantą  pasirinkti – koeficiento didinimą dėl veiklos sudėtingumo ar pasirengimo laiko ilginimą. Šis pasirinkimas taip pat labai priklausys ir nuo mokykloje veikiančios profesinės sąjungos. Vadovaujantis Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinės sutarties 19 punktu, mokyklos darbo apmokėjimo sistema (DAS), kurioje ir bus įtvirtintas minėtas pasirinkimas, privalo būti suderinta su profesine sąjunga.

ŠMSM ministro įsakymo pakeitimą Nr. V-875 „Dėl mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo krūvio sandaros nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ PDF formatu galite rasti čia: https://www.svietimoprofsajunga.lt/wp-content/uploads/2024/08/SMSM-ministro-isakymas-Nr.-V-875-Del-mokytoju-darbo-kruvio-sandaros-nustatymo-tvarkos-apraso-pakeitimo.pdf

LŠMPS informacija