Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

Pavalkis: apie mokytojų streiką (0)

2015 Gruodžio 21d.

Mokytojai visose šalyse yra gerai organizuota, išsilavinus ir pakankamai aiškiai savo interesus ginanti visuomenės dalis. Mūsų visų, tame tarpe ir Valdžios reakcija į streiką, kaip vieną iš legalaus savo interesų gynimo būdą, dažniausiai būna neigiama. Ir nesvarbu kas yra valdžioje. Neigiama dažnai ir dalies mokytojų nuomonė, kuri nutylima.

Kodėl turime šią problemą ir niekaip nerandame jos sprendimų būdų? Manau, kad yra keletas priežasčių, kurių įvardinimas leistų toliau diskutuoti, ir atsakius, spręsti pagrindinį klausimą - o ką daryt?

Pirmiausiai, tai istoriškai susiklosčiusi bendrojo lavinimo sistema, kuri nebuvo pakeista tapus Lietuvai nepriklausoma. Kaip turėjome senovinių tarybinių mokyklų tinklą, taip ir turime. Padailintą, paremontuotą, bet nei archtektūriškai, nei ideologiškai nei finansiškai nepakeistą.

Antra. Gyventojų, ir ypač vaikų ir jaunimo skaičiaus mažėjimas, kuris, kaip prognozuojama tęsis dar 7-8-9 metus, neleido ir neleis problemos išspręsti galutinai, ir visus nervinanti reforma vistiek turės tęstis. Nei viena valstybė neišlaiko lavinimo sistemos, kuri yra neefektyvi.

Trečia. Krepšelių sistema, kaip mokyklų finansavimo sistema gal ir turėjo savo teigiamą reikšmę parodant švietimo sistemos netolygumus ir problemas, tačiau pasakius „a“ nebuvo pasakyta „b“ ir mokinių skaičiaus kitimai neprivedė prie planingos struktūrinės reformos, ir ypač nesuformavo požiūrio švietimo sistemoje, kad ne mokiniai yra tam, kad mokyklos uždirbtų pinigų, o mokyklos ir mokytojai yra tam, kad mokiniai gautų žinių ir gebėjimų. Mokinys tapo vos ne preke.

Ketvirta. Mokyklų išdalinimas į pradines, pagrindines, progimnazijas, visokių rūšių ir tikslų gimnazijas dar pagilino struktūrinę krizę ta prasme, kad pačių švietimo įstaigų ne sumažėjo, o padaugėjo. Tai turėjo įtakos ir pinigų persiskirstymui švietimo sistemos viduje - vietoj lėšų dalies skiriamos tiesiogiai mokymo procesui finansuoti ir mokytojų algoms, didelė dalis yra sumokama mokyklų administracijoms. Atlikti tyrimai rodo, kad iš tikslinės dotacijos (mokinio krepšelio) lėšų, administravimui skiriama apie 25 procentai, o rajonuose, kur mažai mokinių, šis procentas viršija 30. Tuo tarpu tesės aktai reikalauja kad šis procentas būtų 14.

Peršasi labai netoli siekianti išvada, kad mokytojai teisūs. Jie yra tapę per paskutinį dešimtmetį susikaupusių problemų švietimo sistemoje įkaitais ir neišsprendus švietimo problemų sistemiškai (struktūra, tinklas, mažos mokyklos, algos, etatinis darbo apmokėjimas, socialinės garantijos, kvalifikacijos kėlimas, naujų mokytojų ruošimas, visuomenės požiūris, valdžios požiūris ir taip toliau) prieš kiekvieną sekančių metų Valstybės biudžeto svarstymą sulauksime streikų.

Ir kas baisiausia, mokytojai bus teisūs.

http://www.alfa.lt/straipsnis/49955494/pavalkis-apie-mokytoju-streika

alfa.lt
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *

Kol kas komentarų nėra

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.