Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

 

 

Vilties kibirkštis švietimo padangėje (2)

2015 Birželio 22d.

Birželio 19 dieną, Šilalės rajone, Požerės kaime vyko socialinių partnerių debatai ,,Efektyvaus socialinio dialogo įtaka švietimo ir ugdymo kokybei“.

Šiuose debatuose dalyvavo Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė, viceministrė Genoveita Krasauskienė, Seimo narys Valentinas Bukauskas,  Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius Aidas Aldakauskas, ŠMM Ekonomikos departamento laikinoji direktorė Kristina Markelienė, Lietuvos švietimo profesinės sąjungos (LŠPS) pirmininkas Audrius Jurgelevičius, Lietuvos mokytojų profesinės sąjungos (LMPS) pirmininkė Jūratė Voloskevičienė, Lietuvos švietimo įstaigų profesinės sąjungos (LŠĮPS) pirmininkas Eugenijus Jesinas, Krikščioniškosios švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (KŠDPS) pirmininkė Aldona Kindurienė ir kiti profsąjungų atstovai.

Ministrė A. Pitrėnienė, sveikindama debatų dalyvius, papasakojo apie pirmąsias darbo ministerijoje dienas. Labai patiko jos posakis: ,,pirmiausia išmečiau ,,gulyklas“ (sofas) iš kabineto. Matyt, tos „gulyklos“ neleido efektyviai dirbti buvusiam ministrui, nes iš pasirašytų susitarimų su profesinėmis sąjungomis, mažai kas buvo įgyvendinta“.

Ministrė prisipažino turinti daug ambicingų planų ir energijos darbui, tačiau suprantanti, visų darbų nespėsianti nuveikti, nes kadencijos pabaiga ne taip toli. O būtų gaila, nes susidarė įspūdis, kad ši moteris tikrai gali daug nuveikti mokyklų, mokytojų ir mokinių labui, nes gerai supranta švietimo sistemos specifiką ir jos subtilybes, kadangi pati visa esybe tebėra mokytoja.

A.Pitrėnienė sakė, sieksianti, jog ir mokiniams, ir mokytojui mokyklose būtų geriau. Ji tikisi ištaisyti savo pimtakų klaidas (vieną jų jau ištaisė – atšaukė nutarimą, prailginantį mokslo metus). ,,Užteks šokti ir dainuoti per pamokas. Tai daryti reikia po pamokų, o per pamokas reikia dirbti“ – kategoriškai teigė ministrė. Tada gal ir įvairių tyrimų rezultatai bus geresni. ,,Net ir vieno vaiko, ar vieno mokytojo problema yra ir ministerijos problema. Ministerija privalo nedelsdama reaguoti į kiekvieną signalą, o ne atiduoti tai tik į savivaldybių biurokratų rankas“. Sužibo viltis, kad pagaliau tai bus ta ministrė, tas žmogus, kurią iš tiesų gerbs ir mylės mokytojai, mokiniai ir jų tėvai.

Kiti pranešėjai savo pasisakymuose priminė ministrei, kokie susitarimai liko neįgyvendinti ir ko profsąjungos bei jų atstovaujami mokytojai dar tikisi sulaukti. 

LŠPS pirmininkas A. Jurgelevičius sakė, jog švietimas pribrendo atlikti struktūrines reformas. Mokinio krepšelio metodiką jau seniai norėta keisti, tačiau tik pradėjus tai daryti, reikalai sustoja. Naujoji klasės krepšelio metodika bus bandoma kelių savivaldybių mokyklose, tačiau ir ši metodika nesukuria prielaidų mokinių skaičiaus mažėjimui klasėse. Per didelis mokinių skaičius miesto mokyklų klasėse neužtikrina ugdymo kokybės. Ministrė su šiuo teiginiu nesutiko, nes, pasak jos, mokiniai, būdami didesniame kolektyve yra labiau socializuoti, jie mokosi vieni iš kitų.

Yra tiesos jos žodžiuose, tačiau 30 ir daugiau mokinių vienoje klasėje, ypač su šiuolaikiniu požiūriu į mokslą, daugelio mokytojų nuomone, tikrai per daug.  Tai tebelieka diskusijų objektu.

LŠPS pirmininkas A. Jurgelevičius taip pat paminėjo, kad ,,finansavimo metodika dar nereiškia, jog ugdymo planas bus finansuojamas teisingai, nes Lietuvos valstybės požiūris į švietimo sistemą rodo, jog finansavimas eina mažėjimo kryptimi“.

Ministrė pranešėjui oponavo, kad klasės krepšelio įvedimas duotų stabilumą. ,,Mokytojui nebereikėtų žeminti savo orumo ir rašyti 4, net, jei mokinys to nevertas ir nesistengia, nes dabar, jam pagrasinus išeiti, mokykla netenka jo atsinešto mokinio krepšelio“. Tokiu būdu mokykla ir mokytojai patiria tėvų ir mokinių spaudimą. To nebebus, jei bus įvestas klasės krepšelis.

Kiti pranešėjai – Eugenijus Jesinas, LŠĮPS pirmininkas, Egidijus Milešinas, LŠPS pirmininko pavaduotojas, išvardino daugybę problemų, neišspręstų klausimų ir  priekaištų. Tarp minėtų problemų buvo vadinamosios ,,žirklės“, kurios įveda konfrontaciją tarp kolegų, galimybė 5 metais anksčiau pasitraukti iš pedagoginės veiklos, žemas mokytojų prestižas visuomenėje, nes, pasak E. Jesino, „tam tiesiogiai turi įtakos mokytojų atlyginimai ir valstybės požiūris į mokytojo profesiją“ ir dar daug kitų skaudulių.

Tačiau vienas žmogus, nors ir kaip besistengtų, tiek problemų išspręsti nepajėgs. Belieka tikėtis, kad bent dauguma jų bus sprendžiamos kryptingu ir konstruktyviu socialiniu dialogu tarp naujos ministrės vadovaujamos ŠMM komandos ir pedagogams atstovaujančių profesinių sąjungų.

Todėl naujajai ministrei A. Pitrėnienei nuoširdžiai linkime geležinės ištvermės, tikro žemaitiško atkaklumo, ereliško atidumo ir begalinės motiniškos meilės gydant švietimo sistemos sopulius.

Renginio nuotraukos

Ovidija Unčiurienė, LMPS Jurbarko skyriaus pirmininkė
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2015-06-29 17:37:05 | mokytojas

Kada bus atstatyta minimali bazinė alga iki 128 Lt?

2015-06-23 22:10:21 | Birutė

Kodėl negalima kreiptis į konstitucinį teismą dėl mokytojų atlyginimų sumažinimo krizės metais? Kodėl seimo nariams ir teisėjams jau atstatyti atlyginimai ir dar bus grąžinamos kompensacijos. Sumažintos pensijos taip pat grąžinamos. Mokytojams ne tik nukentėjo atlyginimai, bet sumažinus juos nukentėjo ir pensijos.

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.