Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

Pradėtos svarstyti galimos mokinio krepšelio metodikos pataisos (0)

2013 Kovo 22d.

Trečiadienį Švietimo ir mokslo ministerijoje į pirmą posėdį susirinko darbo grupė, turinti pateikti ministrui D. Pavalkiui pasiūlymus dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo tvarkos koregavimo.

Vyriausybė savo programoje yra numačiusi „nuosekliai atsisakyti laisvosios rinkos principais pagrįsto mokinio krepšelio finansavimo principo, sudaryti savivaldybėms daugiau galimybių laisviau disponuoti mokinio krepšelio lėšomis ir panaudoti sutaupytas lėšas kitoms švietimo reikmėms“. Kartu planuojama tobulinti lėšų skyrimo mokykloms metodiką, kad būtų išsaugomos mokyklos kaimo vietovėse bei suteikta daugiau galių ir laisvės pačioms mokykloms, mokyklų bendruomenėms.

Nors šiai darbo grupei formaliai vadovauja švietimo ir mokslo viceministrė G. Krasausauskienė, tačiau apie tai, kuriomis kryptimis ŠMM planuoja tobulinti finansavimo tvarką, daugiausiai kalbėjo ministerijos Ekonomikos departamento direktorė E. Radėnienė. Savo pasisakyme ji akcentavo kelis pagrindinius dalykus. Jau ne vienerius metus svarstoma problema, kaip išvengti staigaus mokyklų finansavimo mažėjimo, mažėjant mokinių skaičiui.

Pasak valdininkės, ugdymo sistema inertiška ir negali taip lanksčiai prisitaikyti prie mokinių skaičiaus mažėjimo, kaip to reikalauja dabartinė MK metodika, todėl reikėtų teisės aktų pataisų, kad, mažėjant mokinių skaičiui, būtų atsižvelgiama į klasių komplektų skaičiaus kitimą ir lėšų poreikį pedagoginių darbuotojų išeitinėms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms.

Daug diskusijų keliančiai problemai - kur nukreipti nepanaudotas MK lėšas, ŠMM mato tris galimas alternatyvas: pirma, jas panaudoti ugdymo reikmėms. Antra, jas naudoti švietimo reikmėms (t.y., ir ugdymui, ir aplinkai) ir trečia, grąžinti pinigu į valstybės biudžetą (primename – tokia nuostata galioja dabar).

Didžiausia yra vadinamų „laiptų“ problema, kai, mokyklos mokinių skaičiui pakitus vos vienu mokiniu, mokykla patenka į kitą kategoriją, kur taikomi kiti sutartinių mokinių koeficientai, ir smarkiai pakinta jos finansavimas. Yra poreikis peržiūrėti ir sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientus, tačiau tai gali pareikalauti papildomų asignavimų.

Darbo grupė turėtų svarstyti nuostatų, susijusių su neformaliojo vaikų švietimo finansavimu, tikslingumą, nes iš ES paramos lėšų 4 savivaldybėse buvo vykdomas specialus projektas, susijęs su neformaliojo švietimo krepšelio diegimu, todėl MK metodika buvo papildyta specialiomis nuostatomis. Ateityje reikėtų apsispręsti dėl šių nuostatų tikslingumo pasibaigus projektui. Nors yra žadama mokykloms suteikti daugiau savarankiškumo, tačiau bus keliamas ir MK lėšų panaudojimo konkrečioms mokymo reikmėms apribojimų tikslingumas.

Šioms problemoms spręsti darbo grupė turi laiko iki birželio 1 d., nes pakeitimai turi tapti teisės aktais iki pradedant ruošti 2014 metų valstybės biudžetą.

Lietuvos švietimo profesinė sąjunga į šią darbo grupę delegavo organizacijos pirmininką Audrių Jurgelevičių.

 

Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *

Kol kas komentarų nėra

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.