Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lampss.lt www.lsmpsf.lt

Ar skatinti socialinį dialogą mokykloje? (0)

2008 Spalio 28d.

Seminare „Socialinis dialogas mokykloje“, kurį organizavo Švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu Pilietinių iniciatyvų centras vyko apskrito stalo diskusija „Socialinis dialogas mokykloje: skatinti ar vengti?“. Diskusijoje dalyvavo Aukštaitijos švietimo darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimo (AŠDPSS) mokymų vadovas Romas Turonis, LŠDPS Klaipėdos susivienijimo pirmininkė Laima Juknienė bei Švietimo ir mokslo ministerijos skyriaus vedėjas Mindaugas Briedis ir seminaro dalyviai.

Kadangi tai buvo antrasis ciklo seminaras, diskusija, palyginus su pirmuoju renginiu, buvo konstruktyvesnė ir tik retkarčiais nukrypdavo nuo temos. Deja, buvo bandoma kalbėti apie mokytojų – tėvų santykius, nors socialiniu dialogu yra įprasti vadinti darbuotojų ir darbdavio santykių visumą. Kiek keistokai atrodė mokytojų pasiryžimas šviesti tėvus, o po to maldauti ŠMM, kad už šį darbą mokytojams būtų atlyginta. Profsąjungų atstovams užkliuvo ir pasiūlyta tema, ar iš viso galima kalbėti, jog socialinio dialogo reikėtų vengti?

Diskusijoje buvo aiškinamasi ko trūksta, kad socialinis dialogas mokykloje taptų norma. Mokykla yra specifinė įstaiga ir jei kyla konfliktai tarp mokytojų ir administracijos, tai neišvengiamai atsiliepia ugdymo kokybei. Vis dar pasitaiko mokyklų su “baudžiaviniais santykiais” ir autokratiškai valdančiais direktoriais. Yra vadovų su labai žema vadybine ir juridine kompetencija. Nemaža problema – nėra darbuotojų atstovavimo savo interesams. Dažnai nesuvokiama pačios atstovavimo esmės. Nors socialinis dialogas teisiškai gana neblogai reglamentuotas, tačiau vien įstatymų nepakanka, reikia geros valios, žinių, pasitikėjimo ir atsakomybės.

R. Turonis kalbėjo, kad socialinis dialogas yra būtinas sprendžiant visus iškylančius švietimo klausimus tiek mokykloje, tiek savivaldos, tiek šalies lygiu. L. Juknienė papildė, jog pagrindinis socialinio dialogo principas – lygiateisiškumas: čia neturėtų būti jokios hierarchijos. Sprendimų kūrime ir priėmime turėtų dalyvauti visos suinteresuotos pusės, jie neturėtų būti mokyklos administracijos primetami. Pasak R. Turonio, svarbus socialinio dialogo principas – viešumas: nei vienas susitikimas, kuriame svarstomos problemos bei priimami sprendimai neturėtų vykti „už uždarų durų“. Socialinis dialogas turi vykti nenutrūkstamai.

Švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu seminarą organizavo Pilietinių iniciatyvų centras. Renginyje dalyvavo dešimties mokyklų komandos: mokyklos vadovas ir du mokytojai. Seminaro darbotvarkė sudaryta pagal AŠDPSS pasiūlytas temas. Tik, deja, seminaro lektoriais profsąjungų mokymų organizatoriai kažkodėl nebuvo pakviesti.

Aukštaitijos susivienijimo informacija
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *

Kol kas komentarų nėra

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.