Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

 

 

Darbo grupė dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo: kokia bus jaunų mokytojų pritraukimo kaina? (14)

2017 Balandžio 6d.

Šiek tiek minčių iš šiandienos darbo grupės apie etatinį mokytojų darbo apmokėjimą.

Kad ir kaip keistai skambėtų, šiandienos posėdžio metu audringai buvo ginčijamasi apie tai, kokie yra naujos mokytojų darbo apmokėjimo  įvedimo tikslai. Ir tai imta svarstyti po daugiau nei trijų mėnesių konsultacijų su profesinėmis sąjungomis ir darbo grupės posėdžių! Nors bandėme priminti, kad jau laikas svarstyti konkrečius darbo apmokėjimo modelius (o jų ŠMM specialistai jau yra pateikę net kelis), bet susirinkusiems tai buvo nė motais. Po pusantros valandos trukusių diskusijų buvo suformuluoti reformos keturi tikslai – įgalinti mokyklas veiksmingai planuoti žmogišką potencialą, siekiant ugdymo (si) tikslų, didinti mokytojo profesijos patrauklumą, numatant adekvatų atlygį mokytojams už visas atliekamas veiklas, sudaryti prielaidas mokytojų socialiniam saugumui, įtvirtinti sąlygas pradedančių ir patyrusių mokytojų profesinei karjerai bei asmeniniam profesiniam tobulėjimui, įgyjant aukštesnio lygmens kompetencijas.

Tačiau kaip daugeliu atvejų švietime, deklaruojami tikslai sau, o realios pertvarkos sau. Vos prieš tris dienas ŠMM atsiųstuose dviejuose etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modeliuose, įmantriai pavadintuose BIDUM ir DUKAM vardais, aiškiai matosi ministerijos noras žūtbūt į mokyklas pritraukti jaunus, neturinčius didelio darbo stažo ir kvalifikacinės kategorijos mokytojus. Sumanymas puikus, tačiau dideles abejones kelia siūlomas būdas. O jis grynai „lietuviškas“ – neskiriant papildomų lėšų, iš vienų paimti ir duoti kitiems. Pagal ministerijos siūlymus visiems mokytojams suformavus 36 valandų etatą ir nustačius atlyginimą, didesnį atlyginimą aukštesnės kvalifikacijos mokytojai galės gauti tik tada, kai prisiims sau daugiau darbų, nei numatyta pareigybės aprašyme. Nenorintis to daryti mokytojas metodininkas ar ekspertas, galės džiaugtis giliame stalčiuje užkištu jo aukštą kvalifikaciją liudijančiu dokumentu, bet gaus pradedančio mokytojo atlyginimą. Panašu ir tai, kad daugelis aukštą kvalifikacinę kategoriją turinčių mokytojų, pakeitus atestacijos tvarką, neteks ir šio paskutinio džiaugsmo. Taigi, norintis gauti didesnį nei pradedančio mokytojo atlygį (ŠMM tai vadina „profesinės karjeros darymu“), mokytojas turės sutikti su mažesniu pamokų krūviu ir, iš naujo atestavęsis, iš kailio nertis, ieškodamas papildomų funkcijų.

Kita ruošiama „naujovė“ paruošta mokytojams turėtų nuraminti seniai ministerijos valdininkų širdis graužusį kirminą, dėl, anot jų, nepagrįstai mokytojams mokamo atlyginimo už pamokų vedimą moksleivių atostogų metu ir pasibaigus mokslo metams. Preciziškai suskaičiavus metines mokytojo darbo valandas, pasirodo yra maždaug 150 valandų, kurias bus galima iš moksleivių atostogų perkelti į mokslo metų savaites ir mokytojams skirti „kitą ugdomąją veiklą“, t.y. įvairių mokyklinių renginių, olimpiadų, ekskursijų ir pan. organizavimą. Tuo tarpu tiek pat nekontaktinių valandų bus perkeltos dirbti per moksleivių atostogas. Šis sumanymas gal būt turi vienintelį pliusą – su mokyklų vadovais gal būt lengviau bus galima sutarti dėl darbo moksleivių atostogų metu ir mokytojams nereikės tuo metu be tikslo trintis darbo vietoje.

Katastrofiškai atrodo ŠMM pateiktuose variantuose nurodyti pareiginės algos koeficientai, kuriuos taikant net ir aukščiausios kvalifikacinės kategorijos mokytojas, turintis pilną darbo stažą teuždirbs kiek mažiau nei 900 eurų neatskaičius mokesčių. Teisybės dėlei reikia pasakyti, jog teisės akto projekto autoriai paskubėjo patikinti, jog tai tik sąlyginiai dydžiai.

Apibendrinant daugiau nei tris valandas trukusias diskusijas, galima pasakyti du dalykus. Pirma, profesinių sąjungų žmonės dar kartą pakartojo, kad nesutiks su variantu, kai pareiginės algos koeficientai mažėja didėjant darbo stažui, o didesnis atlygis aukštesnę kvalifikacinę kategoriją turintiems mokytojams bus mokamas tik tada, kai jie imsis dirbti neaišku kaip su mokytojo profesija susijusius darbus. Antra, vis labiau į galvą lenda mintis, kad Vyriausybė jau yra nutarusi kiek kitais metais skirs pinigų mokytojų atlyginimams, o darbo grupei duotas garsiai neišsakytas uždavinys sukurti tokį etatinio apmokėjimo modelį, kurio planuojamas įvedimas kitų metų rugsėjo 1 d. nereikalaus papildomų išlaidų.

Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2017-04-10 21:50:33 | BIDUM ir DUKAM sri

Džiaugiuosi, kad dar mano anūkai tik gims, vaikai jau seniai pabaigę mokyklą. Gal dar kas pasikeis ? Liūdžiu, kad man sulaukus 55 norisi bėgti iš šitos BIDUM ir DUKAM raidėmis užšifruotos,, ateities mokyklos" Atsipeikėkit . Vaikus reikia mokyti, o ne tuos varganus grašius skaičiuoti ir minutes kiek mokytojui dirbti. Tik mūsų šeimos žino kiek mes laiko namie praleidžiam tam ŠVENTAM pasiruošimui kitai dienai. Atsipeikėkit Jūs raštininkai ir skaičiuotojai buhalteriai kol nevėlu....

2017-04-10 13:20:59 | Monika

Paskutinė pastraipa- į dešimtuką! Taip ir aš supratau, žiūrėdama tas lenteles. Algų kėlimo nesimato, mokytojui kurs begalę slenksčių. Kas eis į mokyklą po mūsų ir mokys mūsų anūkus?

2017-04-08 18:17:09 | midus

Tai tik dar kartą patvirtina, jog jau dabar reikia pradėti ruoštis rimtom ir solidžioms protesto akcijoms. Negi ir vėl nesugebėsim nieko pakeisti? Mokslo metų ilginimas -tik vienas iš ŠMM eilinio nesiskaitymo su mokytojais epizodų. Klerkams ir toliau atrodo, jog mokytojo darbas - lengvas, telpantis į jų sudarytas lentynėles. Apie atlyginimų didinimą nekalbama, kalbama apie nuoseklų darbo sąlygų sunkinimą. Kiek galima tyčiotis iš mokytojų ir švietimo?

2017-04-08 16:38:24 | Ir dar

Ir dar.Peržiūrėjus visas tas Dukam ir kitas lenteles,peršasi išvada,kad bus atleistas bent pusė mokytojų.Nes iš kur kokia provincijos mokykla sudarys visiem tuos 36 val.krūvio.Tai ministerija švariai ir gražiai dar dalį gyventojų išsiųs į užsienį.Na,tai kaip sakant: "ačių"...

2017-04-08 16:30:06 | Taja

Rėkė ateinantys,kad švietimas -PRIORITETAS.Tai tas "prioritetas" tapo niekuom. Ir tada kyla klausimas.Kuom ši valdžia nuo buvusių skirias?

2017-04-08 12:09:07 | Liepa

Sveiki. Žemiau įkeliu vienos realios gimnazijos užmokesčių ataskaitą šiais mokslo metais. Taigi, paaiškinkit man, eiliniai gimnazijos mokytojai, dėl ko dabar deramasi- ar dėl to, kad dalies mokytojų algos mažėtų ir darbo sąlygos blogėtų? Stipriai blogėtų. Gal reikėtų vieną kartą atsitiesti ir pradėti siekti oraus atlygio, bent jau 1300- 1500 Eur. iki mokesčių už etatą ir su perspektyvą kelti. Manau, kad pradėjus kalbėti tokiais skaičiais būtų galima pakelti visą pedagogų bendruomenę bendrystei už savo teises dirbti ramiai, oriai ir gauti normalų uždarbį. 1. Direktorius- 1225 2. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui -1145 3. Mokytojas- 722 4. Vyresnysis mokytojas- 854 5. Mokytojas metodininkas-927 6. Ekspertas - 1039

2017-04-08 08:58:20 | Birutė

O sakoma, kad švietimas valstybės prioritetinė sritis! Kuo toliau tuo labiau darosi baisu dėl ateities.

2017-04-07 20:05:24 | Audrius Mokytojui

Kas turi mokytojui, kuris dirba iki liepos 1 d., rūpėti ilginant moksleivių mokslo metus?

2017-04-07 19:03:10 | Vinanta

"pareiginės algos koeficientai mažėja didėjant darbo stažui" - ši nuostata ypatingai tobula. Įdomu kurioje Lietuvos biudžetinėje organizacijoje, Vyriausybėje, Seime ar Savivaldybėje diddėjant darbo stažui mažėja pareiginės algos koeficientai. Šiuo klausimu manau būtina kreiptis į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą ar net į Konstitucinį teismą, ar ši nuostata nepažeidžia ilgai (5,10,15,20, 25, 30, 35 metus) dirbančiųjų interesus. Pensijinis laikotarpis vis atidedamas, mokytojų anksčiau keltas klausimas dėl ankstesnio pensijinio laikotarpio pamirštas. Kurioje Lietuvos institucijoje per naują peratestuojami darbuotojai ir naikinamos jų kvalifikacinės kategorijos. Medicinos? Policijos? Teisėjų? Gal gana tyčiotis iš mokytojų. Ministrė paskelbė, kad 2020metais mokytojas uždirbs 1000eur. prieš mokesčius> O kiek pakils kiti atlyginimai ir kainos iki 2020 metų? Jaunų mokytojų su tokia tvarka ir perspektyva nebus ir 2020 metais. Nejau profesinės sąjungos čia visiškai bejėgės?

2017-04-07 18:18:54 | Mokytoja

Kiek galima tyčiotis? Kiek suprantu mes mokytojai vergausime toliau... Juk visa šita niekinė sistema tik ant eilinio mokytojo laikosi, ir vėl sprendimai ne mokytojų naudai. Nesu nei sena, nei jauna mokytoja su 22 metų stažu ir kiek save pamenu tai tik ariu, ariu ir ariu,su mūsų laiku niekas nesiskaito, atlyginimas simbolinis, išnaudojimas begalinis. Juk 50% nuveikto darbo niekas neapmoka, vis tie žmogiškieji ištekliai, bet man nei santechnikas nei elektrikas veltui darbų neatlieka. Gal reikia mokytojom kooperuotis ir valstybei ieškinį iškelti?

2017-04-07 14:59:18 | Mokytojas

O kodėl nesijungiate prie Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos organizuojamo mitingo. Ar mokslo metų ilginimas Jums neaktualus???

2017-04-07 11:47:44 | Midus

Kokių veiksmų planuoja imtis profesinės sąjungos, jeigu "buldozeriu" bus prastumti ŠMM projektai?

2017-04-07 10:35:27 | Audrius

Kol kas apie sumas kalbėti negalima. Mažiau už tiek pat valandų negausime, klausisimas - ar gausime daugiau?

2017-04-06 22:22:50 | Siga

Prašom pagaliau ivardinti sumas kokio jos bus po etatinio apmokejimo ar tik nebus taip,kad dirbsim dar daugiau nei dabar , o gausim mažiau?

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.