Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

Pirmas susitikimas dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo: iki sutarimo toloka, bet darbas bus tęsiamas (8)

2017 Sausio 20d.

Sausio 19 d. švietimo profesinės sąjungos Švietimo ir mokslo ministerijai pristatė organizacijos ekspertų parengto galimo etatinio mokytojų darbo apmokėjimo principus. Ministerijos specialistai savo ruožtu pedagogų atstovus supažindino su savo paruoštomis naujos darbo apmokėjimo sistemos alternatyvomis. Susitikimo dalyviai ne tik išklausė vieni kitų nuomones, bet ir pabandė atsakyti į iškilusius klausimus.

Profesinių sąjungų pateiktame etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelyje, kuris galėtų būti taikomas ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo, neformaliojo ugdymo ir profesijos mokytojams, būtų 36 valandos, visi mokytojų darbai sąlyginai sugrupuoti į tris blokus. Pirmame yra tiesioginis darbas su ugdytiniais (kontaktinės valandos), antrame – visi darbai, kuriuos atlikus galima kalbėti apie kokybiškų pamokų vedimą: pasiruošimas pamokoms, mokinių konsultavimas, darbų planavimas, moksleivių vertinimas ir tėvų informavimas, bendradarbiavimas su kolegomis, kvalifikacijos kėlimas, rašto darbų taisymas. Trečiame bloke numatyti darbai, kuriuos turėtų dirbti mokytojas kaip aktyvus švietimo įstaigos bendruomenės narys. Tai ir dalyvavimas mokyklos savivaldos institucijų veikloje, renginių, įskaitant gausius patyčių prevencijos, sveikos gyvensenos bei panašius projektus, organizavimas ir dalyvavimas juose su moksleiviais, vidaus audito vykdymas, mentorystė, darbuotojų atstovavimo veikla ir t. t. Šių darbų sąrašas negali būti baigtinis, dėl jų konkrečioje mokykloje tektų susitarti kolektyvinėje sutartyje. Profesinių sąjungų siūlymu už dalį darbų būtų mokama atsižvelgiant į darbuotojo darbo stažą ir kvalifikacinę kategoriją, už kitus – tik atsižvelgiant į stažą. Kaip prognozuoja siūlomo modelio autoriai, įvedus tokį arba panašų darbo apmokėjimo modelį, bus pradėtos spręsti įsisenėjusios darbo apmokėjimo problemos. Bus vienodai apmokama už tos pačios kvalifikacijos reikalaujantį ir tokios pačios apimties darbą. Atsiras galimybė teisiškai reglamentuoti ir pinigine išraiška įvertinti visus mokytojų atliekamus darbus. Be to, mokytojai dirbs visą darbo savaitę, o tai laiduos stabilų darbo užmokestį ir socialines garantijas.

Ministerijos specialistų pateikti trys darbo apmokėjimo variantai atrodė gerokai eklektiški. Tai neturėtų stebinti, nes jie ruošti pagal Anglijos, Austrijos ir Estijos mokytojams taikomas darbo apmokėjimo sistemas. Net ir po išsamaus pristatymo liko nemažai neatsakytų klausimų. Vienas iš jų – kaip bus vertinama mokytojų kompetencija, jei ketinama naikinti dabar galiojančias kvalifikacines kategorijas? Kokie konkretūs darbai bus numatyti mokytojo etate? Kokiais kriterijais remiantis bus vertinami mokytojų darbo rezultatai, kurie lems didesnę ar mažesnę algą? Tiesa, visus variantus sieja tai, kad mokytojo darbo savaitės trukmė būtų 36 valandos, skirtingomis proporcijomis padalintos į kontaktines ir nekontaktines. Būtent šie du aspektai vienija tiek profesinių sąjungų, tiek ministerijos siūlymus dėl būsimo darbo apmokėjimo. Susitikime dalyvavusi švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė kelis kartus pabrėžė, kad abiem pusėms būtina sutarti ir sukurti šalies mokytojų interesus labiausiai atitinkančią darbo apmokėjimo sistemą. Visiškai pritariant šiai minčiai, tenka pripažinti, kad kol kas iki sutarimo dar toloka. Kitas susitikimas dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo vyks vasario 2 d. Per tą laiką profesinių sąjungų ekspertai apibendrins iš mokytojų gautus pasiūlymus bei pastabas ir su ministerijos specialistais toliau ieškos sutarimo.

Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas

Audrius Jurgelevičius

Profesinių sąjungų siūlymas (LŠPS, LŠĮPS, LMPS, ŠMPS "Solidarumas"

ŠMM siūlymas

Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2017-02-17 15:37:40 | vvida

Mokytojų darbo laiką reiktų skaičiuot nuo 7.30 (jei pam. nuo 8), kodėl stažas nekeičia nieko, jei dirbama virš 15 metų, nereikėtų mokėti priedų gimnaz. mokytojams, nes jie jau gauna vaikus su žinių pagrindais ir jų darbas niekuo nėra ženklesnis nei progimnaz. ar pagrindinės m-klos mokytojo, metodininko ar eksperto atlyginimas neturėtų stipriai skirtis nuo žemesnį vardą turinčių, nes tą vardą gavę pamiršta vėliau apie savo turimą vykdyti veiklą.

2017-01-23 19:57:48 | s

O kodėl ministerijos pasiūlytame variante nėra nieko konkretaus apie ikimokyklinio ugdymo pedagogus? Jie jau dabar turi 36 valandų 1 etato krūvį per savaitę. Iš tų 36 valandų - tik 3 valandos nekontaktinės. Kur ikimokyklinio ugdymo pedagogams 20 procentų nekontaktinio ir apmokamo laiko???

2017-01-23 10:24:55 | mokytojas

Turėtų didėti atlyginimas už stažą po 20, 25, 30 metų. Juk patirtis, o tuo tarpu ir kokybė ateina bedirbant. Ir tas padidėjimas turėtų būti žymiai ženklesnis, nei yra dabar. O kategorijų galima ir atsisakyti. Juk jos duodamos už visokius papildomus darbus, ne visada susijusius su mokymu. Arba gali išlikti kategorijos, tik skirtumas atlyginime tarp jų turėtų būti mažesnis, nei yra dabar. Jos galėtų būti kaip kažkoks garbės reikalas (tiems, kuriems ta garbė labai svarbi). O už stažą priedas turėtų būti žymiai didesnis už dabartinį.

2017-01-21 14:28:45 | rūtamėta

Ir kada pradinių klasių mokytojai nebebus diskriminuojami? Kodėl gimnazijoje pedagogai dirbdami vieno dalyko pamokose gauna 20% priedus, o pradinių kl. mokyt. turi mokėti daugybę dalykų, turėti neįsivaizduojamą žinių bagažą ir gebėjimus piešti, groti, būti gimnastu, matematiku, rašyti lietuviškai be vienintelės klaidos, išmanyti apie gamtą, nes nežinai, ko kada vaikas paklaus, o iš šios specialybės pedagogų yra pastoviai tyčiojamasi kaip iš nevispročių palyginus su gimnazijų vieno dalyko žinovais. Jūs į Europą pažiūrėkit, ten pradinių kl. mokytojai gauna didžiausias algas! Eidami derėtis, nepamirškit šito.

2017-01-21 09:49:43 | As

Tikrai reiketu pagalvoti,kodel nedideja alga uz staza ir kiek valandu reikes uz etata dirbti ikimokyklinio ugdymo pedagogams,jei jie ir dabar dirba 36val.,bet alga vos ne perpus mazesne,negu dirbanciu mokykloje pedagogu uz 18 val.

2017-01-20 14:40:41 | ir dar

Kodėl mokytojui nedidėja atlyginimas už stažą po penkiolikos metų? Pedagogui dar neprasideda senatvinis marazmas ir patirtis ir žinios keliant kvalifikaciją tik didėja. Gal reikia galų gale apie tai pagalvoti ir pakovoti!

2017-01-20 14:34:33 | mirta

Oi, nereikia. Metodininko vardą aš gavau už darbą, papildomas studijas, konkursus ir projektus. Taip, jei jis buvo gautas tik už kyšius direktoriui, tai nieko vertas. Bet tokių atvejų nėra daug.

2017-01-20 14:27:34 | elena

Dėl kvalifikacinių kategorijų prieštaraučiay, nes ilgas laikas parodė, kad metodininko vardą,, turi' daug pedagogų, kurie tikrai neturi kompetencijų. Šiaip ar taip, tikriausiai darbo stažas suteikia patirties , įgūdžių. Gal kategorijų reikia atsisakyti, nes tai pinigų švaistymas Na o už aktyvų darbą, papildomų priemonių vedima, kurį pats pedagogas įsipareigoja sutartyje, mokėti , kaip priedą prie atlyginimo Tos kvalifikacinės kategorijos, kurias turi, tikrai, ne visada, puošia pedagogų vardą. Puikuojasi vardu, gauna priedą, o kompetencijų nėra..Niekuo nesiskiria nuo žemesnės kategorijos pedagogo, o neretai yra žemesnio lygio....

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.