Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

Apie tai, kaip ponas dieną ilgino (5)

2015 Balandžio 14d.

Balandžio 10 d., Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) įvyko įvairioms profsąjungoms priklausančių mokytojų ir ministerijos atsakingų darbuotojų diskusija dėl ugdymo plano ir mokslo metų trukmės koregavimo 2015 – 2016 ir 2016 – 2017 mokslo metais.

Susitikimo pradžioje, ŠMM švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius Aidas Aldakauskas pristatė ir apibūdino diskusijos planą ir tikslus. Labai graži, nuotaikinga, tačiau nieko konkretaus nepasakanti kalba. Tik vėliau, susigulėjus visiems įspūdžiams, tapo aišku, koks buvo pagrindinis šio susitikimo tikslas, kurį išsikėlė direktorius – kad ir kiek pasakytumėm argumentų prieš mokslo metų ilginimą, jo pagrindinis uždavinys, atrasti nors vienintelį ,,taip“, kad tik tie mokslo metai būtų pailginti bent dviem savaitėm.

Paklaustas apie ministerijos organizuotą mokinių tėvų, mokytojų apklausą šiuo klausimu ir apie atsakymus, jis tik tvirtai galėjo pasakyti, kad ir mokytojai, ir tėvai vieningai pasisakė už tai, kad egzaminai mokyklose turėtų prasidėti tik tada, kai baigiamos pamokos. Tokiu būdu, gimnazijose, kur yra organizuojami egzaminai, mokslo metai mokytojams truktų iki liepos pabaigos, jei ne iki rugpjūčio vidurio. „Bet tai dar bus tobulinama,“- sakė ŠMM departamento direktorius. Į klausimą: ,,Kiek buvo mokytojų ir tėvų ,,už“ mokslo metų ilginimą“, atsakymo nesulaukėme. Greičiausiai tas atsakymas nebuvo toks, kokio tikėjosi ministerija.

Kiek supratau iš direktoriaus bei iš Audronės Šuminienės, ŠMM pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėjos pavaduotojos, demonstruotų skaidrių ir iš specialiai šiam posėdžiui pakviesto vaikų psichiatro Lino Slušnio kalbos, šis departamentas yra gavęs uždavinį žūtbūt įtikinti mokyklų bendruomenes įvykdyti ministro sumanymą pailginti mokslo metus. Sumanymo priedanga buvo pasitelkti tarptautinių EURYDICE bei PISA tyrimų rezultatai. Neva juos pagerinti galima vieninteliu būdu – ilginant mokslo metus.

Dešimtys pedagogų pateiktų rimtai pagrįstų argumentų ŠMM atstovų nedomino. Jie nelabai jų ir klausėsi (nes, priminsiu, kad jų uždavinys buvo nors ir iš dešimties tūkstančių ,,prieš“, rasti nors vieną, kuris būtų ,,už“). Kas ieško, tas randa... O tos, nuolat jų akyse spindinčios pašaipios ugnelės, sakė: ,,šnekėkit, šnekėkit, vis tiek padarysim savaip“.

Net ir tokie argumentai, jog reikia siaurinti programas, kad mokiniai spėtų įtvirtinti gautas žinias, kad šalia pagrindinių pareigų, Lietuvos mokytojai apkrauti pašalinėmis pareigomis ir darbais, ministerijos atstovų nebuvo išgirsti. Nors iš pateiktų Europos valstybių pavyzdžių, jog, tarkim, Suomijoje ir Estijoje mokslo metai dar trumpesni, o jų mokinių rezultatai žymiai geresni nei Lietuvos mokinių, jiems taip pat ne argumentas. Pasidomėjus mokymu Suomijoje, paaiškėja, kad ten ne tik sudarytos geros sąlygos mokiniams, bet ypač pasitikima mokytoju. Jam leidžiama taikyti kokius nori mokymo metodus, svarbu, kad būtų rezultatas. O ne taip kaip pas mus – kas tik netingi moko ir moko mokytojus mokyti.

Negana to, kur dar nesiliaujantys auditai, tikrinimai, didžiulis mokinių, neturinčių motyvacijos, skaičius klasėse (iš kur ji bus, jei net ir aukštąją baigęs nesi užtikrintas, kad gausi darbą), menka kai kurių tėvų atsakomybė už savo atžalas, menka teisinė bazė sudrausminti nedirbantiems ir kitiems mokiniams trukdantys dirbti. Visas šias problemas, kaip mano ministerija, išspręs tos dvi papildomo darbo savaitės. Na, mes jau žinom, kad nepasitvirtinus šioms idėjoms, kaltų vis tiek nebus.

Teisingai pastebėjo LŠPS pirmininkas Audrius Jurgelevičius, kad ministerija iš viso pluošto galimybių, kurios galėtų pagerinti mokymo kokybę ir užtikrintų gerus tyrimų rezultatus, ištraukė tik vieną ir ant jos bando sukabinti visas nesėkmes. O apie tai, kad didelė dalis mokytojų dirba jau nepilnu etatu, kad nuolat mažėja apmokamų valandų kiekis, kad beveik neliko neformaliojo ugdymo, kad retas mokytojas žino ar jis turės darbą rytoj ir yra priverstas gyventi nuolatinėje įtampoje. Visi šie klausimai nelabai rūpi ministerijos atstovams. Vienareikšmiai aišku tik tai, kad tokiu būdu yra siekiama įrodyti visiems, kad ministerija dirba. O dirbsim tai juk mes, mokytojai. 

Netyčia prisiminiau pusiau pasaką, pusiau anekdotą:
Darbdavys iš arklio atima avižas. Bus gerai jam ir be jų, galvoja. Paskui atima šieną. Užteks ir šiaudų, mąsto jis. Bet ne, gal dar ir vandenį reiktų atimti. Atima ir tą. Paskui žiūri į  arklį. ,,Tai ko dabar liūdnas? – klausia. Juk darbą tai turi?“  ,,Tai kad nebepavežu, sunku man“- sako arklys. ,,A, tai tikriausiai krūvis netolygiai paskirstytas“. Ir užmeta dar porą rąstų ant vežimo galo...

Štai ir mes, kaip tas arklys, vietoje pagalbos iš ŠMM gausime porą savaičių pailgintus mokslo metus.

LMPS Jurbarko skyriaus pirmininkė Ovidija Unčiurienė
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2015-04-16 16:17:24 | Giedrė

Ačiū už išreikštą daugumos mokytojų nuomonę. Mes beveik visi taip galvojame, bet...nieko nedarome. Jauni tėvai galvoja ir jau kažką daro, kad ištrūktų iš šios ir vaikus,ir mokytojus gniuždančios sistemos. Tarsi laisvė, bet realiai jos nėra mokykloje, kaip paminėta straipsnyje. Kam ta sustiprinta mokytojo kontrolė? Kur dingo sveika išmintis, ypač ŠMM? Gal jos ten ir nebuvo. Baikim vieni kitus spausti, kontroliuoti, reikalauti. Gyvenkim ir dirbkim smagiai, be įtampos, baimės, žudančio nuovargio.

2015-04-16 08:45:47 | Rūta

Geras...anekdotas.Čia ne tik ŠMM problema,bet kiekvienoje mokykloje darbdavys žiūri į mokytoją,kaip į arklį,o ne kaip į lygiavertį darbo partnerį.Kam nori krūvį padidina,kam nori-atima.Dar toli mums iki Suomijos ir Estijos...Trūksta paprasčiausio žmogiškumo ir kitokio mąstymo.

2015-04-15 13:39:14 | Renata

Atsakinėjau į pateiktus apklausos klausimus. Klausimai suformuluoti gudriai . Kokio jiems reikėjo atsakymo, tokį ir gavo. Jiems juk reikia pasirodyti, kad jie dirba. O mes.....

2015-04-15 02:24:17 | Irena

Gal vis tik reikia mokytojų streiko. Manau, ir tėvai šiuo atveju mokytojus palaikytų. Kitų priemonių, kad ministerijos ponai mokytojus ir tėvus išgirstų, kaip ir nebeliko.

2015-04-14 13:24:17 | geras

Ačiū Ovidijai už tokį aiškų atpasakojimą :) Ministerija nesikeičia, tik ministrai, o mokytojams arklio vaidmuo tinka, nes anie irgi į profsąjungas nestoja, kad ir kiek jiems sukrauna :))))

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.