Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

 

 

Pedagogų darbo apmokėjimo sąlygų gerinimas: matoma švieselė tunelio gale (0)

2014 Lapkričio 13d.

Lapkričio 12 d. tarpinstitucinė ministerijų ir švietimo profsąjungų darbo grupė dėl ugdymo kokybės ir pedagogų darbo sąlygų gerinimo Švietimo ir mokslo ministerijoje svarstė pedagogų darbo apmokėjimo sąlygų gerinimo klausimus.

Pagrindinės ketvirtojo derybinės darbo grupės posėdžio temos – tarnybinio atlyginimo koeficientų „žirklių“ nustatymas, „R“ koeficiento didinimas, mokyklos vadovų kontaktinių valandų panaikinimas, papildomų darbų visiems mokytojams apmokėjimas ir kt.

Profesinės sąjungos pateikė keliolika pasiūlymų, kaip gerinti pedagogų darbo apmokėjimo sąlygas. Vienas iš jų – panaikinti tarnybinio atlyginimo koeficientų „žirkles“, kaip socialiai neteisingą reiškinį. Po intensyvių diskusijų buvo sutarta pakelti minimalią ribą iki vidurkio nuo 2015 metų rugsėjo 1 d, taip pat, kadangi dabartinis „R“ koeficiento dydis iškreipia situaciją, nuspręsta jį didinti iki 12,98 (dabar 12,75).

Posėdžio metu nutarta atskirti direktorių ir pavaduotojų darbo užmokesčio išlaidas nuo administravimo išlaidų, skirtų iš mokinio krepšelio. Taip pat sumažinti administravimo išlaidų procentą, panaikinti tiek direktorių, tiek pavaduotojų kontaktines valandas. Akcentuota, kad direktorių ir pavaduotojų darbo užmokestis pakankamai didelis.

Be to, sutarta, kad  nuo 2015 m. sausio 1 d. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų  tarifinių atlyginimų koeficientai bus didinami tiek, kad darbo užmokestis didėtų 10 proc.

Derybininkai suderino ir pritarė tam, kad reikia reglamentuoti Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos apraše esančias suderinimo procedūras, t. y. nurodyti, jog įstaigos vadovas prieš tvirtindamas tarnybinio atlyginimo koeficientus, atitinkamų valandų skaičių ir panašiai, privalo raštu suderinti tai su darbuotojų atstovais. Toks siūlymas buvo grindžiamas tuo, jog dalies mokyklų vadovų (ir savivaldybių administracijų specialistų) „suderinimui“ teikia jau pasirašytus ir įsigaliojusius savo įsakymus aiškindami, kad Apraše nėra nurodyta suderinimo ir tvirtinimo eiliškumas.

Profsąjungos taip pat siūlė, kad sudėtine DATA dalimi turėtų būti  priedas, kuriame būtų vieninga tarifinio sąrašo forma įstaigoms, taikančioms Aprašą, pateikti teisės aktuose nustatytiems duomenims, reikalingiems darbo užmokesčiui apskaičiuoti. Forma turėtų būti pateikta elektronine versija, kurios duomenys būtų prieinami tiek švietimo įstaigoms, savivaldybių ir ministerijos atstovams. Tokia tarifikacijos forma reikalinga tam, kad visos institucijos, tarp jų ir darbuotojų atstovai, galėtų matyti ir vertinti realią padėtį mokyklose. Yra atvejų, kai savivaldybių specialistai tarifikacijas tvirtina nesigilindami į jas, t. y. nežiūri kaip ir ar bus ugdymo planas vykdomas 100 proc., o jei dėl to profsąjungos kreipiasi į ministeriją, atsakymas būna vienas – „mes neturime jokių duomenų ir negalime nieko konkretaus atsakyti ar įpareigoti kažką pakeisti“. Šiam siūlymui buvo pritarta bendru sutarimu ir patiktina, kad greitu laiku jis bus įgyvendinamas.

Kitas darbo grupės posėdis, kuriame bus aptariama etatinio mokytojų darbo apmokėjimo koncepcija, numatytas lapkričio 27 d.

 

Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *

Kol kas komentarų nėra

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.