Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

 

 

LŠPS džiaugiasi profesinių sąjungų galių stiprinimu mokyklose (1)

2011 Gegužės 5d.

„Lyginant su pasiūlymais teiktais kitiems teisės aktams, švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo aprašo projekte yra pakankamai ženkliai atsižvelgta į Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pasiūlymus“, - teigė Audrius Jurgelevičius. LŠPS siūlymu numatyta išplėsti klausimų, kuriuos priimti galima tik suderinus su profesine sąjunga, ratą: valandų skaičius už vadovavimą klasei, valandų skaičius ir konkretūs papildomi darbai atliekami per šias valandas ir t.t.

Neabejotinai didelis žingsnis į priekį aiškiau reglamentuojant mokytojo pamokų normos (savotiško etato) klausimą - nuostata, kad tarifinis atlygis nustatomas už 18 kontaktinių valandų. Be kito, tokiu būdu bus iš dalies amortizuojamos neigiamos pasekmės mokytojams dėl nuolatinio mokinių mažėjimo. Ta intencija LŠPS pritaria ir siūlymui "atimti" pamokas iš mokyklos vadovų. Kartu manome, kad tai padės gerinti mokyklų vadybą, nes jiems nebereikės plėšytis tarp administratoriaus ir mokytojo pareigų. Profesinė sąjunga su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija rado kompromisą dėl kontaktinių valandų skaičiaus sumažinimo vadovams – mažinant valandų skaičių, nemažinti tarnybinių atlyginimų koeficientų, o pakoreguoti pedagoginių valandų apibrėžimą. Mokyklų vadovai pritarė LŠPS kompromisiniam pasiūlymui, kad mokyklų vadovų pavaduotojų koeficientus reikia derinti su profesine sąjunga.
 

„Tačiau ŠMM pasakiusi "A", vengia pasakyti ir "B". Apraše lieka sveiku protu nepaaiškinami prieštaravimai. Kodėl papildomus darbus ir net valandas už juos skiriamus mokytojams reikia derinti su darbuotojų atstovais, o tą patį klausimą dėl ikimokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojų ir kitų darbuotojų - tik su mokyklos savivalda? Kodėl gimnazijų I-IV klasių mokytojams yra numatyti priedai, o kitų mokyklų 9-10 klasių mokytojams ne? Kodėl toje pačioje gimnazijoje dirbantiems I-II klasių mokytojams priedai yra, o atokesniame gimnazijos skyriuje 9-10 klasėse dėstantiems nėra? Tokių absurdų sąrašą galima tęsti, bet rišlaus atsakymo ŠMM valdininkai neduoda“,- nuogąstavo LŠPS pirmininkas.  Naujajame Aprašo projekte nesistengiama tobulinti  tarifinio   atlygio koeficiento bei valandų už vadovavimą klasei "žirklių" taikymo procedūrų, atkakliai vengiant įvesti atitinkamus kriterijus. LŠPS daro išvadą, kad neskaidri "žirklių" taikymo tvarka, esanti daugelyje šalies švietimo įstaigų, yra kažkam naudinga. Neveltui sakoma, kad kai kam didžiausios žuvys kimba drumstame vandenyje. Ir iš kitos pusės, jokiais racionaliais kriterijais nepagrįsta "žirklių" taikymo praktika, visada leidžia mokytojų atlyginimų sąskaita pataupyti biudžeto lėšas.

Daugiau skaitykite gegužės 5 d. "Dialogo" numeryje 

Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo aprašo projekto lyginamąjį variantą rasite čia>>

LŠPS
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2011-05-06 10:11:47 | taipsau

Žakaitienė įsitikinusi, kad kylant ekonomikai reikia kuo skubiau grįžti prie algų kėlimo miestų vadovams klausimo, o mokytojai ir toliau bus "karpomi žirklėmis" :)))

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.