Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

Profsąjungos lyderio pastebėjimai: ar galima sugrįžti į tuos laikus kai mokykloje buvo kolektyvas? (0)

2015 Gegužės 14d.

Kadaise buvo kolektyvas, pabrėžiu – KOLEKTYVAS! Kai visi kartu spręsdavom svarbius mokyklos klausimus, kai kartu organizuodavome šventes ir įvairius pasisėdėjimus, kai kartu vykdavome į išvykas ir t. t. O kas yra dabar pas mus: teismai, skundai, melagystės, apkalbos ir visiška netolerancija.

Ir kas dėl to kaltas? Manau, į šį klausimą turime atsakyti kiekvienas asmeniškai. Ar tikrai aš viską padariau, kad tokios padėties mokykloje nebūtų?  Taip, aš žinojau ir žinau, kas mokykloje negerai ir net turiu puikių idėjų, kaip ir ką padaryti, kad situacija gerėtų, bet geriau pabūsiu „stručiu“, įkišiu galvą į smėlį ir palauksiu...  Palauksiu kol kiti už mane kažką padarys ir, bet kuriuo atveju, išliksiu „geras“ darbuotojas, koks galutinis rezultatas bebūtų.

Bet, kolegos, noriu pasakyti vieną dalyką, ne tas darbuotojas „geras“, kuris šneka tik kitiems už nugaros, taip prisidėdamas prie paskalų sklidimo, ne tas darbuotojas „geras“, kuris turi idėjų kaip situaciją keisti, bet tas idėjas laikosi tik sau, taip parodydamas lojalumą kažkam. Yra ir blogesnis variantas – kai „geras“ darbuotojas apsimeta visų draugu, t. y. pritaria ir vieniems, ir kitiems. Kalbėdamas su vienais, apkalba vienus, o kalbėdamas su kitais, apkalba kitus... Su tokiu požiūriu, kolegos, mūsų mokyklos dienos suskaičiuotos.

Jūs puikiai visi žinote kokia šiandieninė situacija švietimo sistemoje. Žinote, kad vyksta įtemptos derybos, kurių eiga ir priimami sprendimai gali pakeisti švietimo ateitį. Nors tai tikriausiai daugumai iš Jūsų neįdomu, arba labai įdomu, bet jau taip įvaldę „stručio“ sindromą, kad ir kas bebūtų, šiukštu negaliu kai kam parodyti, kad pritariu tam, kokią veiklą vykdo profsąjunga. O jei dar turiu kažkokių pastabų ar pasiūlymų dėl būsimų reformų, negaliu garsiai įvardinti, nes vėlgi kažkas gali nueiti ir kai kam viską atraportuoti.

Po šių derybų, ir po paraleliai stumiamo naujo socialinio modelio projekto priėmimo,  jau labai greitai švietimo darbuotojų socialinės ir ekonominės darbo sąlygos versis aukštyn kojomis. Ir jei Jūs galvojate, kad būdami „geri“ darbuotojai išplauksite pasroviui ir viskas bus gerai, Jūs labai labai klystate – įstatymai visiems yra lygūs.

Atsakykite į dar vieną klausimą – ar mokykla yra institucija, kuri priklauso visiems – pedagoginiams ir kitiems darbuotojams, administracijai ir mokiniams bei mokinių tėvams? Ar mokykla yra keleto asmenų, su stipriu užnugariu, nuosavybė? Jei galvojate, kad mokykla priklauso visai mokyklos bendruomenei, tai kodėl bendruomenės nuomonė negirdima nei šnekant žmogiškai ramiai, nei įvairių įstatymų ir teisės aktų kalba? Galiu atsakyti paprastai, tam labai padeda jau minėtas „stručio“ sindromas.

Esu daug kartų sulaukęs priekaištų iš mokytojų bei mokyklos vadovų, kad profsąjunga neva žiūri tik jos narių interesų. Ne kartą ir ne du, esu girdėjęs, kad profsąjunga nebendrauja, nesitaria, negirdi mokytojų pasiūlymų. Gerbiami kolegos, atsakykite man, ar profsąjunga padarė kažką blogai? Ar profsąjunga neatstovauja Jums visiems? Atsakykite man, jei profsąjunga taip blogai dirba, tai kodėl turim pasirašę  nemažai įstaigų, savivaldybių teritorinių kolektyvinių sutarčių, įregistruotų LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje ir artėjame prie nacionalinės – švietimo šakos kolektyvinės sutarties pasirašymo? 

Atsakykite man, ar būtų padidėjęs Jūsų darbo užmokestis nuo 2008 m. daugiau kaip 50 proc., jei profsąjungų nebūtų? Atsakykite man, ar būtų siūlymas didinti minimalią koeficientų ribą iki vidurkio nuo šių metų rugsėjo 1 d., bei priimtas sprendimas atkurti pedagogų atlyginimų didinimo programą nuo 2016 m., jei profsąjungos būtų „geltonos“? O gal galite atsakyti, ar būtų pradėtas svarstyti klausimas dėl išankstinės pensijos,  sprendžiamas pensinio amžiaus mokytojų  šešių išeitinių kompensacijų klausimas? O kaip tas faktas, kad jau nuo šio rugsėjo iš direktorių, o nuo kitų metų ir iš pavaduotojų bus paimtos pamokos ir atiduotos mokytojams? Tai kaip, ar reikalingos profsąjungos? Ir ar tikrai profsąjungos žiūri tik savęs?

Kolegos, ko jūs norit ir ko jūs tikitės iš profsąjungos? Ką man, kaip LŠPS pirmininko pavaduotojui, ir visiems profsąjungos lyderiams reikia padaryti, kad Jūs pagaliau išlįstumėte iš savo kiautų ir atsimerktumėte? Kada gi Jūs suprasite, kad Jūs su savo tylėjimu tik suteikiat vadovams, politikams ir valdininkams  įgaliojimus daryti tai ką jie nori daryti,  ką jie labai puikiai sugeba.

O gal Jūs galvojate, kad viskas puiku šiandieninėje Lietuvos švietimo sistemoje?

Egidijus Milešinas, LŠPS pirmininko pavaduotojas
Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *

Kol kas komentarų nėra

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.