Lt EN
Telefonas kontaktams: +370 5 2130252
LIETUVOS ŠVIETIMO IR MOKSLO PROFESINĖ SĄJUNGA
www.lsmpsf.lt

 

 

Konsultacijos su ŠMM dėl naujo pedagogų darbo apmokėjimo (1)

2009 Spalio 20d.

Spalio 16 d. švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys konsultaciniame susitikime su profesinių sąjungų ir darbdavių atstovais informavo apie ministerijos siūlomus mokytojų ir kitų pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio sistemos pokyčius, kurių esmė – finansavimo mažinimas. 

Vykdydami Vyriausybės taupymo planus, numatančius 2010 metų valstybės biudžete 5 procentais sumažinti švietimo įstaigų darbo užmokesčio fondus, ŠMM valdininkai planuoja taupyti įvedant darbo užmokesčio koeficientų „žirkles“. Oficialus tokio sprendimo pagrindimas dar nėra paskelbtas, tačiau pokalbyje V. Bacys, jį lydėję ŠMM Bendrojo lavinimo departamento direktorius A. Plikšnys bei Ekonomikos departamento direktorė K. Markelienė teigė, kad taip bus galima teisingiau apmokėti už darbą mokytojams, be to atsiras galimybė išgyventi mažoms kaimo mokykloms.

Ministerijos valdininkų nuomone, tokiu būdu bus kuriamos palankesnės prielaidos socialinio dialogo raidai mokyklose, nes sprendimus teks derinti su darbuotojų atstovais. Tačiau konsultacijose dalyvavęs Lietuvos švietimo ir mokslo profesinių sąjungų federacijos (LŠMPSF) atstovas Audrius Jurgelevičius šiuos sumanymus pavadino „paslėptu biudžeto lėšų taupymu mokytojų atlyginimų sąskaita“, o tai reiškia ir jų darbo kokybės sąskaita.

Šių mokslo metų išvakarėse ministerija jau bandė įvesti mokytojų darbo užmokesčio koeficientų „žirkles“, tačiau po LŠMPSF suorganizuoto piketo šio sumanymo laikinai atsisakė. Jau tada profesinės sąjungos ekspertai išsakė neigiamas tokio žingsnio pasekmes – didėsiantis savivaldybių administracijų spaudimas mokyklų vadovams vers juos taupyti lėšas, nustatant minimalius koeficientus, didės įtampa tarp mokytojų ir vadovų, galų gale vyks susipriešinimas pačiuose mokytojų kolektyvuose, nes nėra numatyta jokių racionalių kriterijų, leidžiančių spręsti, kokį koeficientą nustatyti konkrečiam mokytojui. Pokalbio metu ir V.Bacys patvirtino faktą, jog ŠMM nežino, kaip nustatyti minėtus kriterijus, pridūręs, kad jis pats direktoriavimo mokykloje laikais „vidumi jautęs“, kurie mokytojai dirba geriau.

Ministerijos valdininkai taip pat nerado argumentų paneigti A. Jurgelevičiaus tvirtinimus, jog atlyginimo koeficientų diferenciacija ir leis sutaupyti tuos 5 darbo užmokesčio fondo procentus. „Klausantis tokių ministerijos darbuotojų samprotavimų, ciniškai skamba tiek Vyriausybės kanclerio D. Matulionio, tiek paties premjero A. Kubiliaus vieši pasisakymai, kad mažinami ne mokytojų atlyginimai, o tik mokyklų darbo užmokesčio fondai“ – savo įspūdžiais iš susitikimo dalinosi A. Jurgelevičius.
Be to, pokalbio metu išryškėjo, kad valstybė, kurią švietimo sistemoje atstovauja ŠMM, pasiruošusi taupymo vardan paaukoti neformaliojo ugdymo įstaigas – meno, muzikos, sporto mokyklas. Nors juose dirbančių pedagogų atlyginimas formaliai nemažės (jiems bus taikomi tokie patys apmokėjimo principai, kaip ir bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams), tačiau šių įstaigų darbo užmokesčio fondai mažės daugiau – net 10 procentų.

LŠMPSF nariai nepritaria šiems ŠMM sprendimams, nes jų įgyvendinimas ves tiek prie ženklaus ugdymo kokybės kritimo, tiek prie darbuotojų atleidinėjimo iš darbo, tiek prie dalies neformaliojo ugdymo įstaigų uždarymo. LŠMPSF ekspertai netrukus pateiks ministerijai ir Vyriausybei savo siūlymus, kaip racionaliau naudoti švietimui skirtą finansavimą. Be to, švietimo finansavimo mažinimas nėra teisėta priežastis sumažinti darbuotojų darbo užmokestį, taigi profesinė sąjunga priešinsis tokiems sprendimams.

Pasidalinti:
Rašyti komentarą:
Vardas: *
El.paštas: *
Patvirtinimo kodas: *
Komentarai:
2009-10-30 03:30:58 | Sigita

Noreciau patikslinti informacija del foeficientu sumazinimo nuo s.m. rugsejo 1d. Visiškas melas , kad koeficientai nesumazinti. Esu ikimokyklines istaigos pedagoge ir man ir visu darzeliu pedagogams koeficientai buvo sumazinti, paimant vidurki. t.p. logopedams ir kt.pedagogams. Pasakykite prasau, kur rasti teisybe? Apie mokyklu pedagogus daug kalbama ir ju klausomasi, o kodel visai nekreipiamas demesys i darzelinukus. Ar ikimokykliniu istaigu pedagogai esti zemiasnes kastos butybes? Pagal svietimo reforma turetu atsirasti ir ikimokyklinuko krepselis, taciau baisiai priesinasi savivaldybes, nes pasak seinunu savivaldybes teigia, kad ju darbas praras prasme. Tai taip ir nesupratau kas ka islaiko? Ar savivaldybes darzelius, ar darzeliai savivaldybes?

«Atgal
Naujienų prenumerata
Įveskite savo el. pašto adresą:
Lietuvos švietimo ir mokslo
profesinė sąjunga

Adresas: J. Jasinskio 9 – 413
LT - 01112 Vilnius, Lietuva
Tel./Faksas: + 370 5 2130252
El. paštas: info@svietimoprofsajunga.lt

Sprendimas:Infoluitai
© 2012 LŠMPSF. Visos teisės saugomos. Privatumo politika.